06 Ekim 2026, Salı 21°C İstanbul
DOLAR 49,1851 ₺ ▲ %0,08 EURO 55,4768 ₺ ▲ %0,51 STERLIN 65,3622 ₺ ▲ %0,63 İSVIÇRE FRANGI 59,2520 ₺ ▲ %0,12 KANADA DOLARI 34,5280 ₺ ▲ %0,17 AVUSTRALYA DOLARI 34,3558 ₺ ▲ %0,26 SUUDI RIYALI 13,1033 ₺ ▲ %0,07 RUS RUBLESI 0,5760 ₺ ▼ %0,30 JAPON YENI 0,0031 ₺ – %0,00 BAE DIRHEMI 13,3959 ₺ ▲ %0,09 GRAM ALTIN 6.598,87 ₺ ▲ %0,88 ÇEYREK ALTIN 10.805,51 ₺ ▲ %0,60 YARIM ALTIN 21.611,01 ₺ ▲ %0,60 TAM ALTIN 43.089,85 ₺ ▲ %0,60 CUMHURIYET ALTINI 44.439,00 ₺ ▲ %0,25 GÜMÜŞ 97,27 ₺ ▲ %0,77 BIST 100 12.358,12 ▼ %0,69 DOLAR 49,1851 ₺ ▲ %0,08 EURO 55,4768 ₺ ▲ %0,51 STERLIN 65,3622 ₺ ▲ %0,63 İSVIÇRE FRANGI 59,2520 ₺ ▲ %0,12 KANADA DOLARI 34,5280 ₺ ▲ %0,17 AVUSTRALYA DOLARI 34,3558 ₺ ▲ %0,26 SUUDI RIYALI 13,1033 ₺ ▲ %0,07 RUS RUBLESI 0,5760 ₺ ▼ %0,30 JAPON YENI 0,0031 ₺ – %0,00 BAE DIRHEMI 13,3959 ₺ ▲ %0,09 GRAM ALTIN 6.598,87 ₺ ▲ %0,88 ÇEYREK ALTIN 10.805,51 ₺ ▲ %0,60 YARIM ALTIN 21.611,01 ₺ ▲ %0,60 TAM ALTIN 43.089,85 ₺ ▲ %0,60 CUMHURIYET ALTINI 44.439,00 ₺ ▲ %0,25 GÜMÜŞ 97,27 ₺ ▲ %0,77 BIST 100 12.358,12 ▼ %0,69

Borç ve cezalar silinecek

Model yılı 1997 veya daha eski olan motorlu taşıtlarını 31 Aralık 2018’e kadar hurdaya çıkaranların, taşıta tahakkuk etmiş ve ödenmemiş motorlu taşıtlar vergisi ile bu...

Model yılı 1997 veya daha eski olan motorlu taşıtlarını 31 Aralık 2018’e kadar hurdaya çıkaranların, taşıta tahakkuk etmiş ve ödenmemiş motorlu taşıtlar vergisi ile bu vergiye ilişkin gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezaları ve 31 Aralık 2016’ya kadar tescil plakasına kesilen idari para cezaları silinecek.

Bu uygulamadan trafik sicilinde model yılı 1997 veya daha eski olanlar yararlanacak

Bu uygulamadan trafik sicilinde model yılı 1997 veya daha eski olan otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzerleri ile motosikletler ile minibüs, panelvan, motorlu karavan, otobüs ve benzerleriyle kamyonet, kamyon, çekici ve benzeri taşıtları adlarına kayıt ve tescilli bulunan mükellefler yararlanabilecek.

Motorlu taşıt vasfını kaybeden model yılı 2005 ve daha eski olan taşıtlar

Herhangi bir nedenle motorlu taşıt vasfını kaybeden model yılı 2005 ve daha eski olan taşıtlara ait motorlu taşıtlar vergilerinin dörtte birinin 31 Aralık 2018’e kadar ödenmesi şartıyla kalan vergi aslı, gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezaları ve tescil plakasına kesilen idari para cezalarının tamamının tahsilinden vazgeçilecek ve ödemeyi müteakip trafik tescil kayıtları silinecek.

Araçlar 31 Aralık 2018 tarihine kadar teslim edilmeli

Ayrıca taşıtlarını noter satış senediyle veya kamu kurum ve kuruluşlarından satın alan ancak ilgili trafik tescil kuruluşunda adlarına kayıt ve tescil ettirmemiş olan mükelleflerden, 31 Aralık 2018 tarihine kadar, adlarına kayıt ve tescil ettiren mükellefler ve model yılı 2005 veya daha eski taşıtı olup, bu taşıtı 27 Mayıs 2017 tarihi itibarıyla mevcut olmayan veya herhangi bir nedenle motorlu taşıt vasfını kaybetmiş bulunan gerçek ve tüzel kişiler ile bunların mirası reddetmemiş mirasçıları yararlanabilecek.

Mükelleflerin söz konusu düzenlemeden yararlanabilmeleri için model yılı 1997 veya daha eski motorlu taşıtlarını, 31 Aralık 2018 tarihine kadar il özel idarelerine veya büyükşehir belediyelerine bedelsiz olarak veya Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) Hurda İşletmesi Müdürlüğü hurda müdürlüklerinden (Kırıkkale ve İzmir-Aliağa MKEK hurda müdürlükleri) yetkilendirilen birine, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca belirlenecek esaslar çerçevesinde teslim etmeleri gerekiyor.

 

Loading

SIRADAKİ HABER Bayram Tatili Kararından Sonra Haftalık Turlar Arttı
Bu habere tepkin ne?

Yorumlar

Henüz bu habere yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan siz olun!

Yorum Yap Yorumunuz onaylandıktan sonra yayımlanır.

Misafir olarak yorum yapıyorsunuz. Giriş yapın, böylece yorumlarınız profilinizde toplanır.

Yayımlanmaz, gravatar için kullanılır.

Göndererek gizlilik ve KVKK koşullarını kabul etmiş olursunuz.