İçişleri Bakanlığınca “2019 yılı “Yaya Öncelikli Trafik Yılı” olarak ilan edilmişti. Ayrıca 04-10 Mayıs 2019 tarihleri arasında “Karayolu Trafik Güvenliği Haftası” olarak belirlenmişti.Bu kapsamda; sürücülerin, yaya ve okul geçitleri öncesinde uyarılarak dikkatlerini daha üst düzeye çıkarmak suretiyle yavaşlamalarını ve durarak yayalara ilk geçiş hakkını vermelerini sağlamak amacıyla bilinçlendirme etkinliği, 08.05.2019 günü Dalaman Cumhuriyet İlkokulu Toplantı Salonunda başladı. Salon programının ardından Atatürk Caddesi üzerinde bulunan yaya geçitlerinde uygulamalı yapılan etkinlikte trafik polisler ve öğrenciler ile birlikte sürücüleri “öncelik hayatın, öncelik yayanın” konusunda bilgilendirdiler. 4-10 Mayıs Karayolu Trafik Güvenliği Haftası dolayısıyla, programda yaptığı konuşmada Dalaman Kaymakamı Ali GÜLDOĞAN, Trafik Güvenliği Haftasının önemine değinerek korunmasız karayolu kullanıcıları olan yayaların önceliği konusunda ülke genelinde seferberlik ruhuyla topyekûn etkin bir denetim uygulandığı, ilçemizde de uygulamanın yerleşmesi için çalışmalar yapıldığını söyleyerek “Trafik kazalarını araçların değil, insanların oluşturduğunu ve herkesin trafik kurallarına uyması gerektiğini” söyledi. Yapılan etkinlik programına Dalaman Kaymakamı Ali GÜLDOĞAN, Garnizon Komutanı Alb.Barış Sayın, Belediye Başkanı Muhammet Karakuş , kurum amirleri, STK temsilcileri, basın mensupları ve öğrenciler katıldı.