ÖĞRETMEN
Bir çocuğu eğiten öğreten öğretmenlerdir.
Onu Türkiye için yetiştiren,
O öğretmen sevgi dolu,
Bilgi doludur. O bilgilerin
Hepsini öğrencilerine anlatır.
Bizlere yani öğrenciler anlasınlar
Diye canla başla çalışırlar.
Biz bir konuyu anlamadıysak
Tekrar tekrar anlatır
Öğretmenler
Medine YILDIZ-ELCİK ORTAOKULU
BEN SUBAY OLACAĞIM
Ben subay olacağım.
Vatanım için savaşacağım.
Kız olmam erkek olmam fark etmez!
Milletim için başarılı olacağım.
Adımı tarihe kazıyacağım.
Ben subay olacağım.
Ülkemi, tarihimi pisleyenleri bulacağım.
Vatanımı, milletimi üzenin canını yakacağım.
Görevimi bitirdikten sonra
Şehit olup bu dünyadan göçeceğim.
Ayşenur ŞAHİN-ELCİK ORTAOKULU
BİZİM
Dünya bizim, yurt bizim,
Bu taş toprak bizim,
Güneş, Ay, Yıldız bizim,
Bu yeşillik, bu dağ bizim.
Çevreyi korumak bizim sorumluluğumuz,
Beslenmek, giyinmek bizim ihtiyacımız,
Canlıları korumak bizim görevimiz,
Oyun oynamak bizim hakkımız.
Senin üzüntün, bizim üzüntümüz,
Onun mutluluğu, bizim mutluluğumuz,
Benim yasım, bizim yasımız,
Her şey bizim, her şey bizim.
Rana KARADUMAN-ŞEREFLER ORTAOKULU
DOSTLUK DEMEK
Dostluk demek o yanında varsa her şey çok kolay o varsa ne zorluklar aşılır, ne fırtınalar yok edilir. Dostluk demek, onunla var olmak demek, iyi günde kötü günde yanında olan demek, o mutlu olunca sen de mutlu olman demek, ya hayatı en delicesine en saçma olan şeyleri onunla yapman demek, suç işleyince birlikte yaptık diyebilmek, onun yükselişine alçalmak demek, en ufak derdine derman olmak demek, yarasını sarmak demek, düşmanlara karşı bir olmak demek, hiç ayrılmamak demek, bitmeyen bir demektir. Dost varsa her şeye çare vardır. Bu hayatta insanın dostu olması demek en mutlu olan insan demektir.
GÜRLEYİK ORTAOLKULU -Buse DAĞDELEN
CANIM ÖĞRETMENİM
Kalbimin köşesindesin,
Bilgilerinle öğretmenim
Har verdiğin bilgi,
Bizim için hazine.
Bilgilerin aydınlatır yolumu,
Sevginle, şefkatinle,
Yolunuzdan şaşmayız,
Canım öğretmenim.
Geleceğe ümitle bakarız,
Sizlerin sayesinde,
Bilgidir yolumuz,
Canım öğretmenim.
Sizler bizim aileniz,
Okulumuzdur evimiz,
Sevgi dolu kalbiniz,
Canım öğretmenim.
SUDE KARAHAN-KAPUKARGIN ORTAOKULU
BENİM ANNEM ÖĞRETMEN
Ömrünü adamış çocuklarına
Bakakalmış geçen yıllarına
Öğrencileri atlar kollarına
Benim annem öğretmen.
Yirmi dört yıl kalmış geride
Öğrenciler ile hep el ele
Bıkmadı çalışmaktan yine de
Benim annem öğretmen.
Yorulsa’da şikâyeti yoktur.
Çünkü onun evlatları çoktur.
Kimi hakım kimi mühendis, doktor
Benim annem öğretmen.
Mesleği çok zor görüyorum
Onunla sen’de sabır örüyorum
Zorluklara göğüs veriyorum
Benim annem öğretmen.
İklim Eylül Yıldız
Atakent Ortaokulu 7/B
ÖĞRETMENİM
Düştük, ayağa kaldırdın,
Bizi bilgilerle donattın,
Çevrene hep ışık saçtın,
Herkese mutluluk kattın.
Bazen üzdük seni, sabır gösterdin,
Bizden hiç vazgeçmedin,
Her zaman umutlu ve gururluydun,
Tuttun elimizden bize güç verdin.
Azimliydik hep seninle,
Verdik sayende el ele,
Başöğretmen Atatürk ‘ün izinde,
Vazgeçmeyeceğiz birlikte,
Her zaman en ileriye…
Emre GÜNEŞ
Cumhuriyet Ortaokulu
KEŞKE BÜYÜMESEYDİM
Kimseyi üzmezdim küçükken,
Hiçbir şey anlamazdım.
Olan bitenden…
Keşke büyümeseydim be annem!
Bebeklerimle oynamayı,
Babamın beni kucaklamasını,
Benimle ilgilenmenizi özledim.
Keşke büyümeseydim be annem!
İlk kar yağdığında nasıl koşardım dışarı,
Size seslenirdim “Kar yağıyor!” diye.
Komşulara kaçışımı özledim.
Keşke büyümeseydim be annem!
Okula başladım artık,
Kimseyi tanımıyor, kimseyi bilmiyordum.
Ama şimdi kocaman oldum.
Keşke hep birinci sınıf kalsaydım be annem!
Keşke büyümeseydim be annem!
İLKNUR DURAK-GÜRLEYİK ORTAOKULU
KANATLARINLA ÖĞRET
Kanatlarını aç bana,
Öğret doya doya,
Aman sakın yorulma,
Canım öğretmenim.
Sevgini saklarım,
Göğsüme koyarım,
Kalemi ver bana,
Canım öğretmenim.
Kanatlarını sar kitaba,
Öğret bana tahtada,
Sev beni derim,
Canım öğretmenim.
Sayıları say de,
Alfabeyi yaz de,
Kanatlarınla okşa,
Canım öğretmenim.
Pelin Büşra İLHAN
Çiftlik Ortaokulu
OKUMAK
Bana kalırsa okumaktan güzel bir şey yoktur. Okumak, bize çok şeyler kazandırır. Her gün düzenli olarak okursanız, beni çok iyi anlarsınız.Merak etmeyin, okumaktan bir zarar gelmez.
Hayal gücünüz zenginleşir. Söz dağarcığınız büyür. Daha fazla sözcük öğrenirsiniz ve kendinizi daha iyi telaffuz edersiniz. Kitaplardan daha fazla bilgi öğrenme olanağımız vardır. Bu da kitap okumanın sağladığı bir başka yararlardan.
Ancak kitabı anlayarak okursanız yararı dokunacaktır çünkü anlamadan okursanız göz yormaktan başka yapacağınız bir şey olmaz. Bu yüzden anlayarak okumakta yarar var.
Arkadaşlar, kitap bir hazinedir. Hazineyi korumak ve onu sevmek bizim vazifemizdir.Boş zamanlarınızda kütüphaneye gidin, kitap okuyun.Ama okuyun, okuyun…
Rana KARADUMAN-ŞEREFLER ORTAOKULU
ÖĞRETMENDİR ONUN ADI
Öğretmendir onun adı,
Çok severiz onları,
Bize öğretir her adımı,
Benim canım öğretmenim.
Sevgiyi saygıyı,
Hoşgörüyü ve paylaşmayı,
Bize öğretir her şeyi,
Benim canım öğretmenim.
Okulda evde,
Her yerde öğrenirim,
Yeter ki öğreneyim,
Benim canım öğretmenim.
Toplamayı çıkarmayı,
Hayata alışmayı,
Doğru ile yanlışı ayırmay öğrettin,
Benim canım öğretmenim.
Ömer YILMAZ-Çiftlik Ortaokulu
SONBAHAR
Yazdan sonra gelir.
Yaprakları renklendirir.
Gözleri neşelendirir.
Yazı özletir.
Bu yılın son baharı.
3’üncü mevsim olmalı.
Sonbaharın renklerine bakmalı.
Sevsek de sevmesek de geçirmeliyiz sonbaharı.
İlkbahar, yaz, sonbahar, kış.
Bu mevsimlere bakış.
Öteki yıla alış.
Sonra donar kalırsınız.
Şimdiden özledim,
Bu yılı sevdim.
Bu mevsimi benimsedim.
Şimdiden üşümedim.
Recep Can URHAN
Gürleyik Ortaokulu
MESAFELER
Mesafeler kapansın artık aramızda,
Gözümü uyku tutmuyor sen yanımda olmayınca.
Aşk dedikleri bu olsa gerek,
Bu zaman bilmez sensiz geçmek.
Gördüğüm her yerde sen varsın,
O kadar sevdim ki sen, aşksın!
Seni seviyorum anla işte,
Hem de tüm kalbimle!
Bitsin bu aramızdaki mesafeler,
Çok farklı oldu seni sevdiğimde hisler.
Seviyorum seni deliler gibi,
Dinle şu seninle atan kalbimin sesini!
Salih UĞURLU-GÜRLEYİK ORTAOKULU
SELAMİ
Bilmiyorum Selami… Bilmiyorum.
Yolumuz bir yokuş aşağı, bir yokuş yukarı durmadan ilerliyor.
Kimi zaman ayağımız taşa takılıyor ve tökezliyoruz.
Her zaman son durağımız yanılgı oluyor.
Sürekli galibalı cümleler kuruyoruz.
Belki kelimesini cümlelerimizin başına koyarak boşu boşuna ümit veriyoruz kendimize.
Yanlış bir durakta, doğru otobüsü beklediğimizi zannediyoruz.
Yanlış saat bile günde iki kere doğruyu gösterirken, biz sürekli aynı yerde, hatalarla yolumuza devam ediyoruz.
Doğru olmayan bekleyişler içindeyiz Selami.
Hem de hiç doğru olmayan.
Geleceğini ümit ettiğimiz o geminin gelmeyeceğini ikimiz de biliyoruz.
“İnsan evrende umut ettiği müddetçe yaşar.”demiş düşünür.Kim bilir belki de bu yüzden ayaktayız Selami.
Belki bu yüzden kafamızı mavi gökyüzüne doğru kaldırdığımızda “gelecek” diye ümit ediyoruz.
Belki de bu yüzdendir ki okunan her ezanda ettiğimiz duanın kabul olacağına inanıyoruz.
Zeynep HAKKITANIR
ŞEHİT MEHMET AKİF SANCAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
SONBAHAR
Soğuk ayaz geceler başlar
Ara sıra fırtınalar kopar
Ağaçlar yapraklarını döker
Güzel mevsimdir sonbahar.
Sokakları yapraklarla kaplar
Farklı bir renge boyanır
Her an kışın habercisidir.
Güzel mevsimdir sonbahar.
Evlerin bacalarından dumanlar tüter,
Kış ayı gelmiş, kapıda bekler,
Herkes farklı kışlıklar giyer
Güzel mevsimdir sonbahar.
HAZAL ALPARSLAN-KAPUKARGIN İLKOKULU
UMUT
Umut insanın yağmurlu günde elinde tutması gibidir. Bana insanın sahip olması gereken tek şey nedir? deseler tek cevabım umut olurdu. Aslında umut insana moral verirkişinin en küçük olasılığı düşünmesidir. Umudu olmayan kişi karamsardır. Ne demiş Dalay Lama ‘’En karanlık günlerde bile umut bulur, aydınlık günleri düşünürüm. Evreni yadırgamam’’. Yani bir olay olduğunda kimseyi yadırgamamalıyız. Oturup diğer günün benim için nasıl bir umut olacağını düşünmeliyiz. Kısacası içimizdeki bir parça umutla kendimize yol belirlemeliyiz.
Yani en kötü gün bile biter ve güneş tekrar doğar. Umut dünyadaki en güzel duygudur. Umudunuzu kaybetmeyin. Hayatta umudumuzla yol belirlemeliyiz ki hayatta başarıyı, mutluluğu umutla yakalayalım.
SEVGİ NUR İLHAN-KAPUKARGIN ORTAOKULU
VATAN SEVGİSİ
Cephane yoktu Mehmetçik’te ,
Aklında evdeki annesi,
Vatan için savaştı,
Sevdiklerine kavuşmak için sabredip vatanını korudu.
Kalbinde vatan sevgisi dolup taşıyordu,
Ölüm korkutmuyordu onları,
Arkasında gözü yaşlı annesi ve karısı,
Vatan aşkı hepsini aşıyordu.
Soğukta yattılar, aç kaldılar,
Şerife Bacı gibi şehit oldular.
Pişman ya da üzgün değillerdi,
Çünkü vatan için canını dahi verirlerdi.
Çünkü hepsinin kalbinde vatan sevgisi vardı.
Esma Buse Aydın
Şehit Mehmet Akif Sancar Anadolu İmam Hatip Lisesi
VATANIM İÇİN
Öğretmen olsam diyorum,
Vatana, millete hayırlı bir insan,
Eğer benzetme yapacak olursak,
Öğretmen film yapımcısı,
Öğrenciler ise oyuncuları.
Doktor olsam diyorum,
İnsanların sağlığı için,
Hastaları iyileştirmek,
Yine vatan için çalışmak istiyorum.
İtfaiyeci olsam diyorum,
Yangınları söndürmek,
İhtiyacı olanlara yardım etmek,
Bu meslekte çalışmak istiyorum.
Postacı olsam diyorum,
İnsanlar arası iletişimde rol almak,
Mektupları oradan oraya taşımak,
Bakın yine millet için.
Her ne meslek olursa olsun,
Tüm mesleklerde,
Vatan için, millet için,
Çalışmak istiyorum.